torsdag 30 juli 2009

Om utmaningar

Se där, skrivlusten infann sig ikväll också! Håller som bäst på att förbereda mig lite inför en av sommarens stora utmaningar. Antagligen stör jag grannarna lite också, men de börjar säkert bli vana vid det här laget!

En annan utmaning var ju att ta sig tillbaka till jobbet i måndas, efter några veckors ledighet. Men jag kände mig faktiskt ganska utvilad, trots att det inte blev alltför många timmars sömn nätterna innan första jobbdagen. Förra onsdagen hoppade sambon och jag i bilen och rattade oss ner till Åbo. Vi började med lite shopping och fortsatte sen via Pargas ut till Nagu, Korpo och Houtskär där vi slutligen slog upp vårt tält. Sen följde två dagars turistande på öarna och på fredagen kom semesterns höjdpunkt - incheckning på hotell :) Otroligt vad en ren och fräsch dusch kan kännas lyxigt efter två nätter i tält! På lördagen kom också ett stort gäng vänner till hotellet och förberedelserna inför Henna och Peters bröllop kunde börja. Vigsel i Nagu kyrka och sen bröllopsfest i UF-lokalen ett stenkast därifrån (okej, ett stenkast som nog kändes som ett ganska långt stenkast i mina högklackade skor). Bruden var vacker, brudgummen stilig och bröllopsfesten riktigt rolig. Tack för det! På söndagen styrde vi alltså kosan hemåt igen och jag infann mig plikttrogen på jobbet 08.00 måndag morgon.

Här kunde jag visa en bild på den strålande bruden men eftersom det faktiskt är olagligt att publicera en bild på nätet utan den fotograferades medgivande och jag är en laglydande kvinna får det bli en bild på nåt annat istället. Nagu kyrka är ju också vacker ;)



2 kommentarer:

  1. Men va roligt! Att Henna och Peter gift sig alltså :)

    Jag skulle också vilja bekanta mig med den Åboländska skärgården nångång, det är säkert jättefint.

    Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se att du hittat tibax ti bloggen...för jag ingår ju faktiskt åxå i din fan club ;) fast ja inte skriver spydiga kommentarer åt dig ;) (som du ju vet e på skämt).

    Låter som att ni hade en trevli resa å de e ju faktiskt en bra erfarenhet att ha tältat tillsammans...om man e "ilag" efter det klarar man allt ;)

    Kramis

    SvaraRadera