söndag 24 maj 2009

Sista veckan i maj

Måndag imorgon och en vecka fylld med tårtaätande och festplanerande väntar. Sista veckan i maj är här och det känns helt otroligt! April och maj blåste iväg och nu väntar en sista, intensiv jobbvecka innan det blir lågsäsong. Efter dimissionen i Botniahallen på fredag kväll försvinner studerandena, lärarna droppar av en efter en och kvar på jobbet blir den administrativa personalen. Vilket i mitt hus betyder jag och två till. Dessa två droppar av i slutet av juni och jag blir ensam kvar tills mitten av juli, då jag har två efterlängtade semesterveckor. Då ska jag sola, bada, leka med syskonbarnen, dricka öl med mina vänner och bara njuta. Hej hopp!

På fredag har vi alltså dimission på jobbet, och på lördag blir min kusin vitamin student. Det innebär tårta. Och klädproblem, som inte längre är ett problem eftersom jag just löste det utan att ens gå till en butik. Jag trollade bara lite med en gammal klänning! Haha, det där lät ju väldans pyssligt. I själva verket tog jag bara fram en sax och klippte bort en tyllkant som alltid stört mig, så blev den svarta klänningen genast mycket. mycket bättre. Vackert så. Nu behöver jag bara hitta nåt färgglatt smycke till så är allt frid och fröjd.

Sommaren har kommit också, och jag hoppas att värmen och solskenet håller i sig till helgens fester! Idag har vi spelat beach volley i gassande solsken och mina fräknar börjar äntligen, äntligen visa sig. Kanske finns det hopp i år också? Har dessutom smaskat i mig sommarens första mjukglass på torget. Såå gott!

Blev långt det här. Nu ska jag sätta punkt! Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar